Излечимо језик

 

Наш језик често кашље, има повишену температуру, а учестале су и вртоглавице због погрешне употребе великог слова. Треба га излечити. Овим речима је почео један другачији час српског језика и књижевности у петом разреду Основне школе ,,Ђорђе Симеоновић“ у Подгорцу.

Час је осмишљен као игра у којој ће ученици бити у улози лекара и оперисати језик, који је, морамо признати, у тешком стању. На вратима учионице је стајао и озбиљан натпис: Не узнемиравај! Операција језика у току!

Свако дете је је добило заштитну маску и пар рукавица, а неки су понели и своје беле мантиле. Подељени су у групе. Након тога приступило се овој озбиљној операцији.

Групе су добиле цедуљице са погрешно исписаним реченицима, а задатак је био пронаћи и исправити одређену правописну грешку, а затим попунити картон пацијента. На картону су тражени подаци: име пацијента, симптоми, дијагноза и терапија. И почела је акција!

Ученици су показали изузетну заинтересованост, али и креативност која се испољила у попуњавању картона. Тако су се у пољима предвиђеним за име нашли: Словко Великовић, Нећко Речић, Речца Лилић, а симптоми су били: вртоглавица, кашаљ, повишена темпаратура.. Знање и савладаност правописних правила показали су док су утврђивали болест и постављали дијагнозу (погрешна употреба великог слова, погрешно писање упитне речце ли, погрешно писање речце не), а након тога и преписивали одређену терапију:

Пишите упитну речцу ЛИ одвојено од речи испред ње. Ово чините свакога дана како се симптоми не би повратили.

Свакодневно писати прву реч великим словом приликом писања вешечланих географских имена, остале речи писати малим, осим ако су оне властита имена.

У неограниченим количинама одвајати речцу НЕ од глагола, а спајати је са именицама и придевима.

Чим остетите вртоглавицу, пишите само прву реч великим словом у називима установа и предузећа, а остале речи малим словом.

На крају часа групе су представиле свој рад, а затим је од радова направљен заједнички постер. Постер ће бити успомена на овај час, али и стални подестник да не чинимо правописне грешке јер не желимо да се симптоми поврате.

Час је објављен у ,,Просветном прегледу”

Бојана Ракоњац, наставник српског језика

ОШ ,,Ђорђе Симеоновић“, Подгорац

 

viber_image_2019-06-26_17-48-34 viber_image_2019-06-26_17-48-35 viber_image_2019-06-26_17-48-36 viber_image_2019-06-26_17-51-37 viber_image_2019-06-26_17-51-38 viber_image_2019-06-26_18-09-35

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *